vrijdag 20 juli 2012

Minnie Mouse op scoutskamp

( en heeft daarvoor haar regenbotten aangetrokken)
Morgen vertrekt Lieke, haar eerste kamp ... zij zal mij maar een beetje missen, maar ik  daarentegen ...
Loslaten heet dat dan, is het niet?
Het thema van het kamp is "Disney", en ze moeten verkleedkleren meenemen. Lieke wou direct Minnie zijn, met een roos-met-witte-stippen-kleed. Zaterdag kwamen we thuis van vakantie, en ik moest er nog aan beginnen ... zelfs de stof was er nog niet ...
Gelukkig een soldeke op de kop kunnen tikken, wit-met-roze-stippen. Ook goed.
Het pofbroekje is er eentje van deze reeks. Beetje aan de grote kant, maar geen tijd meer om ze in te korten.
Voor het kleedje nam ik als bovenstuk een A-lijntje, waardoor het kleedje wat breed valt. Volgende keer de A-lijn recht tekenen. Het onderste stuk is een cirkelrokje van ons madam. Kruipt veel stof in, maar zwiert heerlijk. Zoals ge ziet ...
Zo hard zelfs, dat uw oren ervan afvliegen ...
Het modelletje bevalt me wel, mits enige verfijning. Misschien wordt het dit wel voor haar Lentefeest in april ...

4 opmerkingen:

  1. Ze ziet er schitterend uit! Dat heb je knap gemaakt!
    Ik ben er zeker van dat ze zich super zal amuseren tijdens het kamp...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen we haar achterlieten vanmiddag, was ze al stevig aan 't ravotten met de leiding ... Dat maakte het voor mama veel gemakkelijker om haar achter te laten!

      Verwijderen
  2. ja, trek het u niet te erg aan! ik weet ons nette haar eerste kamp(5 jaar was ze) en huilen op de bus, en ik slikken, en ik 5 dagen met een krop in mijn keel, en mij een slechte moeder voelen, toen die vijf dagen (eindelijk) om waren vertelde ze: maar moeke, dat wenen was direct gedaan, achter het hoekske stapten er een paar verklede leidsters op en toen heb ik niet meer geweend hoor, had ik dat maar geweten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi! Dat gaat geweldig zijn dat kamp! Die gaat zich zoooo amuseren :-)

    BeantwoordenVerwijderen