donderdag 26 april 2012

Hoe zot kunt ge zijn ...


Gisteren nog eens Zot gaan doen ... Voor mij was het eventjes geleden. En hoewel ik hier nog meerdere dingen op mijn dringend-to-do-lijstje heb staan, was ik weer bezig voor het goede doel ... de school deze keer. Binnenkort schoolfeest, en de allerkleinsten van onze school gaan de French Concon doen. Maar dan moeten ze natuurlijk zo'n witte poefbroekjes hebben. En natuurlijk heeft niemand er zo 8 ( gelukkig maar 8, en geen 28 ... ) van in zijn kast liggen. En natuurlijk kan ik dan niet weigeren als ze me vragen om mee te helpen. En natuurlijk denk ik dan na het tweede broekje " waar ben ik nu weer aan begonnen ... "
Maar ik had hulp ingeschakeld ; ik tekende het patroon op karton, de juf van de kleinsten knipte de stof, ik stikte de broeken ineen. Met een afschuwelijke afwerking ; niks zigzaggen, niks netjes en nauwkeurig. Uiteindelijk staan die kindertjes een drietal minuutjes op het podium, en worden die broekjes amper enkele seconden getoond.
Ik heb er geen foto van, want een mede-zotteke woont naast mijn collega. En die collega gaat de zoomkes locken en de fronskes smocken. Waarvoor dank. En de laatste in het rijtje, ook een juf van de allerkleinsten, gaat de rekkers in de broekskes steken. Als dat geen samenwerking is ...
En volgende keer bedank ik als ze me nog eens zoiets vragen. Tenzij ik een doos pralines krijg. ( en anders waarschijnlijk ook niet ... het is zo fijn je medemens te helpen, ook al is het met een kiekejobke ... )

2 opmerkingen:

  1. Te goed voor deze wereld :-) Maar dankzij jou gaan de kindjes daar toch mooi staan glunderen! En nog een geluk dat je het niet allemaal alleen moest doen; zo tof die samenwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de dag dat ze de French Cancan staan te dansen, ben jij toch weer die fiere mama en besef je des te meer waarom je dit allemaal doet, al die lieve kindergezichtjes

    groetjes
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen