zondag 20 april 2014

Vogeltjes

Bij Bobby Sewing kocht ik onlangs een prachtig stofje. Ik had een A-lijntje in mijn hoofd, om de print zo veel mogelijk te laten uitkomen.

Maar ondertussen zijn de meisjes hier 6 en 8, en vind ik ze te groot voor een gewoon A-lijntje. In één of ander reclamefoldertje zag ik een A-lijntje met een stolpplooi, en dat vond ik dan weer wel kunnen voor Ginneke. Dus nam ik mijn patroontje voor een A-lijn en tekende  het  een aantal centimeters breder aan van de stofvouw. Het jurkje werd helemaal gevoerd met een wit katoentje , waardoor het op frisse lentedagen toch wat meer warmte geeft. 







Het werd een heel gepuzzel, want door de bredere voorpand had ik eigenlijk 10 cm stof tekort. Uiteindelijk lukte het, al moest ik de hoekjes van de middenachternaad  afronden ... Dat geeft het wel een meer speels karakter. 


En nu zou ik eens graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat, als lezers op een foto klikken, die foto vergroot. Ik werk met Flickr .... wie heeft de gouden tip? 



1 opmerking: