dinsdag 19 november 2013

Strass voor Lieke

Ik ging de laatste keren niet meer naar de stoffenverkoop van Strass, maar Bobby haalde wel enkele rollen in huis. En ik kon het dan ook net laten om een metertje mee te nemen.
Blauw-donkerpaars met een beetje zwart en oker. Een heel fijn printje. Helemaal mijn ding.

Na wat eenvoudige modelletjes, had ik wel zin in een ietsje meer. En dus begon ik  te tekenen. Ik vertrok van een A-lijntje, zette er aangeknipte mouwtjes aan, en knipte de voorpand in de lengte door. De beide voorpanden tekende ik breder om er een soort overslagkleed van te maken.
Resultaat :
Lieke ziet er allesbehalve gelukkig uit, ik weet het. Geen zin in poseren, en geen zin is geen zin!
Hier heeft ze er al ietsje meer zin in ...
Ik werkte met een ceintuurtje om de tekening een beetje te breken, van dezelfde stof als de voering.
Drie grote knopen lijken alles een beetje op z'n plaats te houden, maar dat lijkt alleen maar zo.
Ik ben zo'n beetje panisch voor het maken van knoopsgaten. Altijd bang dat ze gaan mislukken, en dat ik alles opnieuw kan maken. Dus heb ik ondertussen al heel wat truuken ontwikkeld om knoopsgaten te omzeilen. Deze vind ik best geslaagd ; de panden zijn gewoon aan elkaar vastgestikt, en de knopen staan erop voor de show.
Ik moet wel toegeven dat het aan- en uitdoen niet zo gemakkelijk gaat ; daarvoor is het wat krap, en hadden knopen veel praktischer geweest. Dus geen jurkje voor maandag of woensdag, als er turnen of zwemmen op de lesrooster staat ...
En ja, ik zie het ook wel. Fout t-shirtje. Er is er ondertussen al een ander gekocht, een effen exemplaartje. Is voor volgende keer. Maar kijk, Lieke kan het foutje perfect verbergen!

2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan hoor!! Mooi stofje.
    Ik ben ook panisch voor knoopsgaten. Op mijn oude naaimachine ging dat supergoed en deed ik ze zonder moeite maar nu op mijn nieuwe (en nog veel duurdere ook) machine mislukken ze altijd. Gek word ik ervan! Ik wil mijn oude beestje terug!

    BeantwoordenVerwijderen