maandag 28 oktober 2013

Niet wat het moet zijn ...

Het zat in mijn hoofd. Een inktblauw jurkje met een feloranje boord tussen bovenstuk en rokje. Ik vond de ideale stofjes in Kapellen. Blauwe tricot, met een soort wafeltje erin. En bijna-fluo oranje tricot.
Ik ging nog maar eens voor een A-lijntje. Lang geleden, en voor Ginneke kan dat nog wel. En omdat de oranje boord genoeg zou opvallen, verder geen fantasietjes. Ik gebruikte dezelfde oranje tricot voor de voering.
Ik knipte het al een week of twee geleden, en begon het  gisteren ineen te zetten. Overdag, terwijl de meisjes boven speelden. Het duurde veel langer dan wanneer ik het op een rustige avond zou ineenzetten, maar ik had er zin in. Want in mijn hoofd zag het er fantastisch uit.
Vanmorgen paste ze het. En oei, wat een ontgoocheling. Veel te breed. En omdat de blauwe stof nogal zwaar is, leek het alsof er een hoepel in verwerkt zat. Dus nam ik het in, en tekende de A-lijn minder uitlopend. Het is nog niet wat het moet zijn. Ik denk dat ik ook het bovenste stuk moet innemen. Of wachten tot Ginneke breder wordt ...
Zij vindt het wel oké, en wil het niet uitdoen. Misschien als het gedragen is, en wat soepeler valt, dat het wat beter wordt ...
Al lijkt het zittend wel helemaal goed!
Een oranje vestje heeft ze, maar het is de verkeerde tint. Dus, als ik het kleedje in orde krijg, maak ik haar nog een oranje t-shirt in dezelfde tricot. Als ...

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me toch wel ok hoor! Mooie combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleurencombinatie is alvast dik in orde. ;-)
    Ik heb zo een gekocht kleedje in hetzelfde blauw met bovenaan oranje en een boord in oranje.

    BeantwoordenVerwijderen