dinsdag 15 oktober 2013

Een verzoeknummertje

Lieke heeft vriendinnetjes in eigen klas, die hier veel over de vloer komen.
En ze heeft vriendinnetjes in de andere klas, die hier vroeger regelmatig kwamen, maar met wie het contact wat verwaterd is. Maar ik hou die contacten graag aan, omdat ik die meisjes zo fijn vind. En hun mama's.
Zo is er L. Lief , tof meisje. Rustig maar fijn om mee te spelen. En een heel fijne mama. Een mama waar ik steeds op kan rekenen. Een mama die fan is van mijn maaksels. En die me eens aansprak en vroeg of ze een assertieve vraag mocht stellen. Of ik een tas voor L wou maken, om naar de muziekschool te gaan. Tegen het verjaardagsfeestje van L.
Ik zei dat heel graag te doen. Ook al kon Lieke niet naar het feestje omdat we zelf op weekend gingen.
En het werd deze.
Ik vertrok van een laptophoes, maar paste de afmetingen aan, zodat er zeker een ringmap inpast.
Ik zette er een voorzak op, die ik doorstikte tot 3 zakjes. In het middenste past haar abonnementje .
De sluiting had ik al eerder eens uitgeprobeerd, op het brooddooszakje van Ginneke. 
Ook hier weer kamsnaps, mijn favorietjes!
En ik vergat een keertje mijn labeltje niet!
Papa gaf het cadeautje gisteren aan de schoolpoort aan L, en samen met haar mama maakte ze het snel open.
L was er blij mee. Ze belde me vanavond op om me te bedanken. Leuk, zo'n tevreden stemmetje aan de telefoon hoen!

4 opmerkingen: