maandag 14 januari 2013

Een late kerst

Vorige week vierden we nog laat Kerst in ons naaiclubke. Een klein feestje, met bubbels en chips, en zelfgemaakte cadeautjes. Iedereen gaf iets, iedereen kreeg iets.
Niet eenvoudig, iets verzinnen waar iedereen blij mee zal zijn ... Dan maar iets praktisch ...
Uiteindelijk kwam ik op het idee een keukenschort te maken. Op zoek in de stoffenkast kwam ik dit tegen, een kringloopschatje ...
Een rond tafelkleed met leuke popjes en bloemetjes ...


Na wat knip- en denk- en stikwerk, zag het er zo uit ....

Maar omdat ik een schortje alleen wat pover vond, deed ik er nog wat prulletjes bij : 
een omslag, gemaakt van een blad uit een sprookjesboek ( ook van de kringwinkel ; ik kon het alleen over mijn hart krijgen om erin te knippen, omdat ik hem al zelf had )
Met daarin een stukje van het sprookje 
waar ik twee strijkapplicaties opkleefde
en  nog een metertje lint , wat kleine opnaaiapplicaties en drie velletjes knutselpapier. 
Gertje was heel blij met het cadeautje, en beloofde spontaan heel veel te gaan kokerellen in 2013 ... 
Zelf kreeg ik een heel mooi theelichthoudertje ( waar ik even geen foto van heb ).

Verder won ik de afgelopen weken twee give-aways ( altijd fijn schrikken als je je eigen naam plots bij de uitslag ziet verschijnen ) ; een col met paddestoeltjes en een pennenzakje. Wat een cadeautjesmaand! 

3 opmerkingen:

  1. Wha jong dat schoortje
    Zoooooooo tof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig schortje! Ik kan mij herinneren dat ik vroeger een kinderschortje had met (volgens mij) precies dezelfde opdruk. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, MIJN schortje! Ik ben er zoooo verliefd op hé!
    Soms draag ik het zelfs als ik niet aan het koken ben, gewoon omdat het zo schoon is.
    Nog eens héél hard bedankt! x
    Gertje

    BeantwoordenVerwijderen