maandag 10 september 2012

Een snelle pennenzak.

Vrijdag kwam Lieke thuis, en zei terloops dat de juf had gevraagd om nog een pennenzakje mee te brengen naar school. Vorig jaar maakte ik haar een setje om het eerste leerjaar vrolijk te starten. Maar die pennenzakken blijven in haar boekentas zitten, met stiften en kleurtjes voor in de refter. Blijkbaar sleuren zij heel hun boekentas mee naar de refter, om bezigheid te hebben als hun boterhammetjes op zijn. 
Soit, ze vroeg dus nog een pennenzakje. Een kleintje, voor haar balpen, groene balpen, potlood en fluostift. Meer moet er niet in kunnen. Het bestaan van het maximumfactuur in de lagere school negeerde ik eventjes, en trok met Lieke de deur van de stofjeskast open. Haar oogjes blonken, en ze koos heel aandachtig ... Gelukkig had ik nog een passende rits in mijn voorraadje liggen, en een mooi lintje.
Ze is er blij mee, ze werd er vrolijk van. Net als haar papa. En dus  uiteraard ook de mama ...

4 opmerkingen:

  1. In het West-Vlaams is 'snel' mooi, dus vwala goed gezegd, een mooie pennenzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme seg, dat ze hun boekentas moeten meesleuren. Gelukkig is die in het 1e leerjaar nog niet al te zwaar.
    Leuke pennenzak! Meer moet dat niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die is echt super mooi gelukt! Wat een vrolijkheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel en ik word er ook blij van! heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen