maandag 30 juli 2012

Jacob, maar niet de ware ...

Zoals ik eerder al schreef, was ik hier verliefd op.
Ik bestelde de gabardine bij Koekepeertje, maar Lieke koos de net-iets-minder-knallende versie. De stof bleek nogal stug, maar wel heel gemakkelijk te verwerken.
Ik plakte de patroonbladen, knipte, tekende over, ...
Ik ging nog speciaal, op een snikhete woensdag, op zoek naar groene paspel om het geheel af te maken....
En diezelfde avond knipte ik verder ( na een gok naar de maat ) , en begon eraan.
En ik was tevreden, het ging me goed af. De paspel is niet overal perfect, maar toch zeer geslaagd. Fierheid, toch wel.
Daarstraks stikte ik de tailleband, en de laatste zijnaad.
En dan ... passen voor de lengte.
En dan .... zucht, kreun, 't is niet waar ... veel te breed, maar echt veel te veel te breed. Ze wordt binnenkort 7 , ze weegt geen 18 kilo, ze past nog in sommige maatjes110 ... En toch gokte ik op 128, want ik had haar omtrek gemeten en gedeeld door 4 en op het patroon van de pijp gelegd, en dat leek redelijk oké.  Ik zou de broek eventueel wel inkorten en de elastiek aanspannen. Maar met de knopenelastiek op zijn strafste, stond de broek vooraan nog te gapen.
Dedju, dedju, dedju ...
Geen foto met het kind erin ...
Wel van de paspelkes.
Netjes, niewaar?


Met valse gulp

En nepekes vanachter, net echt ...
Vind het zooooo jammer, dat ik straks toch nog ga proberen om er een elastiek in te steken, in heel de tailleband dan... 

9 opmerkingen:

  1. 't ziet er zonder kind ik wel heeeeel goed uit
    maar dat is maar een schrale troost zeker....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh neen, want hij is echt zo schoon, deze Jacob ! Ik duim voor je dat het je lukt om het zo opgelost te krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer! Mijn 3,5 jarige Weegt ook net geen 18 kg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jammer! Hopelijk lukt het nog om ze passend te krijgen, want ze ziet er heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. och wat jammer, want hij ziet er zo mooi uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's nu eens echt balen hé ... Hopelijk lukt het met de elastiek en kan ze die superschone broek binnenkort toch aandoen ... Ze zal er in ieder geval extra lang geniet van hebben, da's dan iets positief é ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb ook een maatje kleiner genomen voor de broek ... naar mijn ervaring zo'n dingen nooit te groot schatten ;-)
    maar het is en blijft een schoontje zenne ;-)
    ivm uw reactie:
    k heb de vorm van het zakske overgenomen tot in de helft ongeveer,
    2x in voering geknipt, ne cm smaller!
    dichtgestikt, de bovenkant opgelaten om hier mijn supersterk vliesline nog in te strijken, bovenkant afwerken met een biaiseke,
    daarna de hele handel op een (voering)tassenhelft gestikt, dus niet tss de eigenlijke voeringnaad, anders wordt dit veel te dik & heel amputant (volgens mij) om daar nog ne paspel tss te krijgen & als resultaat een lelijke tas, naar mijn eigen bescheiden mening dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snappie! Ik dacht al dat het ertussen stikken geen goed idee zou zijn!

      Verwijderen