maandag 2 april 2012

Mijn hartje verloren ...

.... in Gent!
Twee keer per jaar mogen de meisjes een weekendje bij een superlieve vriendin gaan logeren. Tevens de meter van Lieke, en we kunnen ons geen betere meter voorstellen. Ze heeft het altijd drukdrukdruk, staat voor iedereen klaar ... Maar als ze met Lieke of de twee meisjes optrekt, is het gegarandeerd feest!
De vorige drie keer trok ik met papatje naar Maastricht. Een shopparadijs, zeker en vast. Maar na de derde keer hadden we het gezien ...
Dus wilde ik eens iets anders . En aangezien we al een paar keer de Gentse Feesten hadden aangedaan, en dan een glimp hadden opgevangen van de stad, kreeg ik wel zin om er eens op verkenning te gaan.
Met haar lijstje in de hand trokken we erop uit.
Zaterdag begon wel met een kleine ontgoocheling, Vermiljoenshop bleek gesloten ... Ik troostte me maar met het gedacht dat er binnenkort een Stoffenspektakel is in Antwerpen.
Dus trokken we de stad in. We vertrokken in de echte winkelstraat met de grote gekende winkels, maar zetten daarna wel koers richting " leuke plekjes" : Petit Bazaar ( hier kocht ik een kapstokje voor Ginneke haar kamertje en stofjes van Koekepeertje ), de Huiszwaluw ( mooi papier gekocht om dozen te bekleden ), Zoot , Stoffenidee ( klassieke stofjes, behalve dat ene fleurige tricotje ), Louise en Madeleine ( enkel kijken ), Priem ( inderdaad geweldig behangpapier ) , Julies House ( één van de vele zalige thee- en koffiewinkeltjes ), April  ( rondsnuffelen, heerlijk gewoon! ), ...
Vrolijk tricotje van Stoffenidee ...

Petit Bazaar ...
Ook nog blauwe tricot van Petit Bazaar
en de markt-buit : 6 ritsen van minstens 40 cm,  4 m rode paspel,  8 knoopjes en 5 m knoopsgatenrekker voor  10 eurootjes...
Zaterdagavond heerlijk spaanse Tapatafel gegeten met een lekker flesje rosé. Voor één keer was ik geen BOB, dus kon ik mee genieten van de wijn. Casa de las Tapas in de Corduwaniersstraat, heerlijk!
Daarna wilde ik zo graag Gent by Night zien ; overdag heb ik m'n ogen uitgekeken, zoveel schitterende, prachtige, indrukwekkende gebouwen ... dat moet nog geweldiger zijn als ze allemaal mooi verlicht zijn. Tja, dat zie je natuurlijk niet op de dag van Earth Hour ... ...
Na een deugddoende nacht gingen we op zoek naar een ontbijtplekje. In een of andere gids lazen we over het Broodhuys. Klonk heerlijk, en er was nog een tafeltje vrij. Heel lekker gegeten, ongeveer de lekkerste pistolets die ik ooit at, maar toch redelijk duur vonden we allebei ... Maar kom, het heeft gesmaakt, en we hadden genoeg kracht opgedaan om Gent verder te verkennen. Zelfs op zondag is het daar heerlijk rondwandelen. Uiteraard zijn bijna alle winkels gesloten op zondag, maar we loerden binnen in heel wat leuke etalages. Jacob, Priem ( nog een keer ), Achter de Maan, Poisson d'Avril, Bijhuis, ....
Even door het Huis van Alijn gewandeld ...
Daarbij nog van het ene marktje naar het andere ( op het ene kochten we nog 2 vogelkastjes voor Ginnekes kamertje - dat maakte het weekend gewoon perfect ; op het andere een kraam met ritsen, knopen, paspel, lintjes, ... ).
Wat een heerlijke stad ... Daar zien ze ons snel terug! Wat heb ik ervan genoten ... Met dank aan haar voor het fijne lijstje ; zonder dat lijstje hadden we heel wat pareltjes gemist!

5 opmerkingen: