vrijdag 3 februari 2012

Vijfde keer, goeie keer ...

Of was het de zesde ...
Een tijdje geleden ging ik naar een haakavondje bij een collega. Supergezellig! Een andere collega had daar een prachtige col aan. Heerlijk dikke wol, en lekker zacht. Omdat ik veel fiets, wilde ik er ook zo één hebben. Dus hop, naar de Veritas om wol.
En daar ging ik. Die collega had me gezegd ( of dat had ik verstaan, zo bleek achteraf ) dat ze de draad dubbel nam en met een pen 15 haakte. Dus dacht ik, enkele wol en pen10. Ik haakte stokjes, maar was niet echt tevreden met het resultaat. Dus probeerde ik de volgende rij eens dubbele stokjes, en dat gaf een "opener" resultaat. Alles afgetrokken en opnieuw begonnen, pen 10 en dubbele stokjes. Weer niet wat ik wilde. Opnieuw. Volgende poging vond ik te vast, en ik bleef uittrekken en opnieuw beginnen. En schafte me een pen 15 aan.
Uiteindelijk was ik tevreden. Ik denk dat ik vijf keer een hele bol ( en 't was een dikke ) ophaakte, en terug aftrok ... En eigenlijk duurde het amper een dik uur om de col klaar te hebben.
Hij is heerlijk zacht en zaaaaaalig warm. Ik heb er al plezier van gehad de laatste dagen ...

2 opmerkingen: