zondag 18 september 2011

Ik recykleer!

Woensdag was ik onverwacht kinderloos in de namiddag ... het uitgelezen moment om even langs de kringloopwinkel te passeren . En wel in die ene bepaalde hoek, die van de kleding. Niet op zoek naar een jas of trui voor de meisjes ( eigenlijk koop ik daar zelden of nooit kleding om echt aan te doen ), maar naar kleding in leuke, herbruikbare stof. Meestal ga ik snollen tussen de gordijnen, overtrekken en tafelkleden, maar nu stond ik open voor alles. Kijk maar ...

 Het jurkje is spuuglelijk, maar het stofje op zich is heel fris en vrolijk. En omdat het helemaal gefronst is in de taille, zorgt dat voor een grote lap ...
Daaronder een slaapkleed in jersey ; wit met fijne paarse bloemetjes. Heel fijn stofje. En veeeeeeeeeeeeeeel stof ( was volgens mij slaapkleed tot op de grond ).
En het laatste is een tafelkleed, volgens mij uiterst geschikt als voering van een tas of zo ...
 Drie hemden in mooie stof.
Groen is tegenwoordig een beetje mijn kleur aan het worden ; het "karrooke" zoals we hier zeggen is klassieker, maar mooi en "zacht".
En het onderste ziet er lelijk uit, maar in de juiste context kan het volgens mij heel mooi zijn ...
Tot zover de kringloopbuit ...
Deze twee hemden en het broekje zijn versleten ( het broekje heeft ongeveer 5 jaar intensief dienst gedaan en is gewoon doorgescheurd aan de poep ) , ik ga er de knopen en rits uithalen.

Een deel van de kringloopbuit is al verwerkt, maar nog geen foto's. Omdat ik het vandaag vergat, maar ook omdat het gaat om een cadeautje voor iemand die soms meeleest ...

1 opmerking: