zondag 5 juni 2011

Mislukt?

Al een hele tijd heb ik hier een Japans boekje, en de broeken die ik eruit maakte, waren een groot succes. En dus waagde ik me ook een een rokje. Zo eentje met stroken, en vanboven een rekker. Stofjes had ik nog liggen, en eindelijk kwam het er dan van om de geknipte delen aneen te zetten. Maar ik twijfelde al van bij het begin. Toen ik de patroondelen begon over te zetten, viel het al op dat het veel te breed zou worden. ( ook hier las ik over dikke Japannertjes en dunnen Belgskes ). Oké, het moet gerimpeld worden, maar het moet ook nog doenbaar zijn ... Dus maakte ik elke strook al ongeveer 14 cm smaller dan het patroon aangaf.
Ik tekende het patroon op Ginneke haar maat, maar toen de rok klaar was, zag ik al snel dat het eentje voor Lieke zou worden. En na het passen bleek dat ik een heel grote zoom zou moeten leggen. En in de bovenste pand stikte ik een stukje dubbel, om hem in te korten ...
Met als resultaat ...












Een nogal slonzig zicht, vind ik zelf. Ik ga het een keer wassen, en dan valt het misschien wat soepeler ... Of misschien ook niet, en dan zal het in de kast belanden tot volgend jaar, om dan misschien terug afgekeurd te worden ... wie weet ...
Misschien had ik toch de aangegeven breedte moeten nemen, en heel, heel, heel hard rimpelen? Of  misschien moet ik mijn kinderen wat meer vetmesten, zodat ze niet zo smallekes zijn?
Wie zal het zeggen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten