dinsdag 8 februari 2011

't Is een jongen!

Dat zei de dokter eergisteren tegen een vriendin, die van haar derde kindje beviel. Ik ben blij dat ze enkele dagen over tijd ging, want haar cadeau was nog niet klaar. Toen ik het nieuws vernam, moest ik nog aan de schildpad-handpop beginnen. Maar uit ervaring wist ik dat dat op één avond  ( twee uurtjes dus ) wel zou lukken.
Ik had ondertussen stof ingeslagen. 't Is te zeggen ...
het vorige exemplaar maakte ik uit overschotjes van lichter en donkerder roos fleece, maar toen wist ik dat het een meisje ging zijn. Nu wist ik dat niet, dus ging ik naar de markt om blauw of groen fleece te kopen. Maar tot mijn verbazing was alle fleece op, het zou in augustus terugkomen.  "Want volgende week begint het zomerseizoen, medam!". Ik denk dat het op dat moment net niet vroor ...
Later kwam ik in de Zeeman, en zag daar badhanddoeken liggen. Ideaal voor een knuffel, vond ik. Dus kocht ik een groene en een blauwe. Want er is nog een zwangere vriendin, één die wel van kleurtjes houdt. Uit twee grote handdoeken zou ik wel twee schildpadden krijgen.
En toen zag ik een rode handdoek ( het is dan ook bijna Valentijn ). En op het nippertje kocht ik die ook, want de mama van Hippolythe is een fervente rood-met-witte -stippen-fan.
Alle ( of toch bijna alle ) cadeautjes werden dan ook met rood en witte stippen afgewerkt ...
Ben daarstraks het cadeautje gaan afgeven, en ze was er heel blij mee!
Zo, weeral een item van mijn 10 voor 11 klaar. Nog 5 of 6 te gaan, waaronder nog één boeleke. Maar da's pas volgende maand. ( wedden dat dat ook weer op 't laatste nipperke klaar zal zijn? )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten