vrijdag 3 december 2010

Pimpjes!

De sneeuw gooit heel mijn leven overhoop. Gisteren was het niet haalbaar om de kindjes naar school te brengen. Te veel sneeuw, stapvoets verkeer richting scholeke, en te ver om te voet te doen. Dus hield ik ze maar een dagje thuis. Vooral Ginneke was helemaal van haar melk. Ze snapte er niks van. Waarom nu ineens toch niet naar school? En dan kwam papa plots tegen de middag al thuis. De elektriciteit viel altijd uit op het werk, dus kwam hij van thuis uit werken. En dat laatste snapte Ginneke nog minder. Papa gerust laten?
Dus probeerde ik de kindjes stil te houden. Zodat papa toch een beetje kon werken. Stil houden betekent  : Ginneke een middagdutje laten doen, en Lieke ondertussen de DVD van de Sinterklaasshow laten zien. Groot feest voor Lieke, want hier mag de tv nooit op overdag.
Maar Ginneke was er na 10 min van overtuigd dat ze flink had geslapen. En dus uit bedje mocht. En de DVD vond ze allesbehalve interessant ... Wel vond ze mama haar bezigheden interessant : T-shirtjes pimpen. Mama heeft haar boeltje dus snel bijeengepakt ...

Bij bijna elk pimpje is er een loshangend stukje : het oor van de olifant, de vleugel van de pinguin, staart van olifant en giraf.
Het eerste T-shirt dat ik ooit pimpte trok een beetje scheef. Daarom heb ik er nu eerst vliesline in gestreken. Hopelijk blijven ze na 20 wasbeurten ( want geef toe , zo'n schattige dingen zijn gemaakt voor wassen-aandoen-wassen-aandoen-... ) ook een beetje in de juiste vorm ...
Deze T-shirtjes zijn niet voor mijn meisjes gemaakt - al vonden ze ze wel schattig - maar om cadeau te geven .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten