donderdag 2 december 2010

Opgesmukt

In al onze kamers hebben wij zo'n schouw staan. Tja, dat hebt ge in die huisjes die er al meer dan 100 jaar staan ... Maar in sommige kamers staan die dingen wel in de weg. Dus ofwel kunt ge proberen van ze weg te moffelen ( maar geloof mij ; dat lukt niet ) ofwel moet ge ze benadrukken. En dat laatste heb ik vandaag gedaan met de schouw in mijn bureau. Met af en toe een beetje hulp van de dochters, heb ik de schouw beplakt met zijdepapier, daar wasknijpers opgeplakt, en een vergroting van mijn twee prinsesjes ... In de wasknijpers heb ik dan mooie foto's gestoken. En die kunnen regelmatig verwisseld worden. Handiger dan een kader met een collage ; da's altijd zo'n gedoe om die foto's te veranderen vind ik.
Het blauw vloekt enorm met het behangpapier , maar als je binnenkomt kijk je naar de foto's, en niet naar het behangpapier dat tegen de aangrenzende muren plakt ( dat maak ik mezelf toch wijs ... ) En Papa moest toegeven dat het resultaat toch wel leuk is. Hij maakt zich alleen zorgen hoe we dat blauw gaan wegkrijgen als we het beu zijn . Ik weet de oplossing : heel de kamer opnieuw behangen. Wedden dat we het blauw de eerste tien jaar niet beu geraken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten