zondag 28 november 2010

Probeerseltjes

Afgelopen week niet veel tijd gehad om te naaien, maar toch een paar kleine dingetjes in orde gebracht.
Een tijdje geleden kreeg ik een tip van een collega ; een vriendin van haar is ook nogal creatief bezig en heeft een webwinkeltje. Er staan veel gehaakte spulletjes op, en omdat ik wilde leren haken, ging ik eens snuffelen. Toen zag ik deze opbergmandjes en zag ze al zo in mijn toekomstig naaikamertje staan ...
Enige tijd ( en gesurf ) later vond ik een patroontje  ( waar ik wel het gebroebeld randje af liet ) , en begon moedig te haken. Een paar proeflapjes later was dit het resultaat ... Zoals duidelijk zichtbaar was het eerste restje wol op het foute moment op ; het is uiteraard de bedoeling dat alleen de bovenste rand in een andere kleur is.

Gisteren was het ook groot feest. Mami wordt tussen de feestdagen door 60, en doet haar hele getrouwde leven niks anders dan verrassingsfeestjes organiseren voor Papi. Dus vonden Zus en ik het nu wel het moment om haar eens een verrassingsfeestje te bezorgen. Een maand op voorhand, om het niet tijdens de drukte van Kerst en Nieuwjaar te laten gebeuren, en om ervoor te zorgen dat ze nog niks zou vermoeden. En jawel, het was een geweldige verrassing! Ze had geen flauw idee dat ze op weg was naar haar eigen feestje , en niet naar dat van Zus - zoals we haar wijsgemaakt hadden.
Lieve vrienden die nogal graag koken en bakken ( en dat dan ook heel goed kunnen ) verzorgden de catering : taarten en dessertjes om duimen en vingers van af te likken! om hen te bedanken kocht ik twee schorten, en zette er een opschrift op in strijkvelours :

( ze zijn in de wolken dat ze ein-de-lijk opa en oma worden )

Het was een leuk en lekker feestje! Iedereen tevreden!

2 opmerkingen:

  1. het was zeker een heel lekker, warm, gezellig feestje !

    Chris, Jef
    x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker, leuk, gezellig! en goed dat je je haakwerkje hebt kunnen afmaken! ;-) zoen, zus

    BeantwoordenVerwijderen