donderdag 11 november 2010

Jas voor Lieke

In september, toen het nog lekker zomerde , zag ik een mooie jas voor de meisjes. Voor een zeer aanvaardbare prijs, en helemaal mijn ding. Dus snel naar huis, jassen passen en ... dju, beide winterjassen pasten nog. Dus de jas maar niet gekocht.
En toen kwam ik op een rommelmarkt, en vond ik een prachtig jasje voor Ginneke voor maar 3 eurootjes. Ze heeft dat exemplaar al meer aangehad dan haar jas van vorige winter. Want eigenlijk ben ik die laatste beugezien. En zo ook Lieke haar jas van vorig jaar.
Dus ... na heel lang uitstellen en twijfelen, heb ik me eraan gezet : Lieke krijgt een mamamaakt-jas. In een stofje dat ik al jaren in de kast heb liggen ( ge ziet, stofjes kopen zonder doel is nooit verloren ) .
Ik vond niet direct een modelletje dat aan al mijn eisen voldoet ( getailleerd, lang, knopen, geen kap maar mooie kraag, met kleine details ). Maar het model van Ginneke haar rommelmarktjas is wel perfect ...
Dus begon ik te prutsen : patroon overgenomen van een rechte jas met rits , en dat aangepast. En een kraag van een ander model genomen.
En dan was het zover ... het prototype in een stofje uit de kringloopwinkel.
Het ziet er wat lodderig uit zo, maar als Lieke het aan heeft, is het best mooi. Ik heb al heel dikke vliesline op de stofdelen gestreken , moet nu eerst juiste stikzij halen.
Morgen vertrekken we op weekend, maandag zet ik me aan de jas! Heb het lang uitgesteld wegens "toch wel moeilijk" , maar nu ik eraan bezig ben, wil ik niet meer stoppen!

1 opmerking: